ΣΕΡΒΙΣ

Διαδικασίες Σέρβις

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι το παν για έναν πελάτη όταν θα επισκεφτεί ένα εστιατόριο, είναι να του αρέσει το φαγητό που θα σερβιριστεί. Μένοντας λίγο παραπάνω όμως στην προηγούμενη φράση μας που αποτελεί μια συνθήκη, παρατηρείτε ότι αυτή τελειώνει με την λέξη «σερβιριστεί». Αυτό λοιπόν είναι που δίνει την ολιστική προσέγγιση που τόσο πολύ καθορίζει την όλη εμπειρία του πελάτη. Το σέρβις λοιπόν μαζί με την παρασκευή του γεύματος, είναι οι πυλώνες της εμπειρίας του πελάτη. Βασικές αρχές του μπορείτε να βρείτε παρακάτω:

Πηγή: webstaurantstore.com

ΠΩΣ ΝΑ ΕΤΟΙΜΑΣΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ ΕΝΑ ΤΡΑΠΕΖΙ

Η πρώτη εικόνα για κάποιον που θα επισκεφτεί το εστιατόριό μας είναι η αρχή της διαδικασίας, η έναρξη της ολιστικής προσέγγισης της εμπειρίας του πελάτη, όπως έχουμε ξαναπεί. Στο σημερινό μας άρθρο λοιπόν, μπορείτε να δείτε πως στήνουμε ένα τραπέζι σωστά, ανά περίσταση, πάντα βέβαια σε συνέχεια των γενικών κανόνων που έχουμε αναφέρει στο πρώτο μας αντίστοιχο άρθρο.
Διαβάστε αναλυτικά το άρθρο στον παρακάτω σύνδεσμο:

Φωτογραφία: finedininglovers.com

ΟΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΝΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΣΕΡΒΙΤΟΡΟΥ

  • Ευχάριστη προσωπικότητα
  • Καλοί τρόποι
  • Διπλωματικές δεξιότητες
  • Αίσθηση του χιούμορ
  • Πειθαρχία
  • Γλωσσικές δεξιότητες
  • Ενσυναίσθηση

Το κλειδί της επιτυχίας όπως και σε κάθε επάγγελμα είναι η ομαδικότητα.

Ομαδική Εργασία Σημαίνει

  • Συνεργασία με τους συναδέλφους
  • Να βοηθάει ο ένας τον άλλον
  • Αμοιβαίος σεβασμός

Η στολή ενός επαγγελματία θα πρέπει να είναι πάντα καθαρή και προσεγμένη καθώς είναι μία σημαντική λεπτομέρεια για την εικόνα της επιχείρησης!

Είναι σημαντικό να ακολουθούνται οι εξής κανόνες υγιεινής απο όλο το προσωπικό

  • Καθημερινό ντούζ
  • Χρήση αποσμητικού
  • Στοματική φροντίδα
  • Φροντίδα νυχιών
  • Μαζεμένα μαλλιά για τις γυναίκες
  • Περιποιημένο πρόσωπο
  • Τακτικό ξύρισμα για τους άντρες
  • Πρίν αρχίσετε την δουλειά
  • Μετά απο κάθε διάλειμμα
  • Μετά απο κάθε καθαριότητα
  • Αν ακουμπήσετε βρώμικη επιφάνεια
  • Πρίν την προετοιμασία φαγητού
  • Μετά την τουαλέτα
  • Αφού αγγίξετε χρήματα
  • Μετά απο χειραψία
  • Μετά την απόρριψη των σκουπιδιών
  • Μετά απο βήχα ή φτέρνισμα
  • Πρίν φάτε
  • Setting
  • English service
  • French service
  • Platter service (Banquet service)
  • Περπατήστε προς τους επισκέπτες
  • Χαιρετήστε τους
  • Να είστε ευγενικοί
  • Να χαιρετάτε πάντα όλους τους πελάτες με τον ίδιο τρόπο. Όλοι αξίζουν την ίδια προσοχή!
  • Κάντε τους να νιώσουν άνετα
  • Βοηθήστε τους να κάτσουν
  • Εάν τους γνωρίζετε μπορείτε να απευθυνθείτε σε αυτούς με τον τίτλο ευγενίας και το όνομα τους

Παρουσίαση μενού

Πάντα δίνουμε το μενού πρώτα στις κυρίες και μετά στους κυρίους. Όσο τους μοιράζετε τα μενού μπορείτε να τους ρωτήσετε αν θέλουν να αρχίσουν με ένα νερό η κάποιο aperitif. Αν δεν είναι σίγουροι τι θέλουν μπορείτε να τους προτείνετε εσείς. Για παράδειγμα κατά την διάρκεια ενός ζεστού μήνα μπορείτε να προτείνετε κάτι φρουτώδες και δροσιστiκό, χαμηλό σε αλκοόλ. Με αυτήν την απλή κίνηση μπορείτε πλέον να ψυχολογήσετε τον πελάτη και κατά πόσο ανοιχτός είναι στις προτάσεις σας. Έτσι θα επιτύχετε και καλύτερες πωλήσεις!

  • Δώστε μεγάλη σημασία στην γλώσσα του σώματος του πελάτη ώστε να καταλάβετε αν χρειάζεται η όχι την βοήθεια σας.
  • Πρέπει πάντα να έχετε εξαιρετική γνώση των προιόντων που πουλάτε
  • Προσπαθήστε να περιγράφετε σύντομα αλλά περιεκτικά τα πιάτα του μενού
  • Πάντα να γνωρίζετε αν υπάρχουν ελλείψεις στο μενού. Αυτό σημαίνει πως πρίν αρχίσει η βάρδια πρέπει να μιλάτε με τον σέφ και τους μάγειρες
  • Δώστε μεγάλη σημασία στα πιάτα ημέρας
  • Αν ο πελάτης σας παραγγείλει κάποιο πιάτο που απαιτεί αρκετή ώρα να ετοιμαστεί ενημερώστε τον κατευθείαν, έτσι θα αποφύγετε τα παράπονα αργότερα
  • Αν ο πελάτης σας ρωτήσει ποιό είναι το πιο νόστιμο πιάτο στο μενού σας, καλό θα είναι να μην απαντήσετε “όλα”. Προσπαθήστε να καταλάβετε πρώτα τι προτιμάει (ψάρι,κρέας,λαχανικά κλπ.) (γλυκόξυνα,καυτερά κλπ.). Μην φοβηθείτε να ρωτήσετε! Μόνο έτσι θα είστε σε θέση να προτείνετε το καλύτερο πιάτο για τον ίδιο!
  • Πρέπει πάντα να γνωρίζετε την λίστα με τα κρασία και τα αναψυκτικά σας
  • Σχετικά με το αλκοόλ. Μήν προσπαθήτε να πουλήσετε πάντα το πιο ακριβό, προτίνετε αυτό που πραγματικά ταιριάζει με την επιλογή φαγητού που έκαναν ή θα κάνουν
  • Ακούστε προσεκτικά τι σας λέει ο πελάτης
  • Να γράφετε πάντα την παραγγελία ώστε να αποφύγετε τυχόν λάθη
  • Να ρωτάτε για τυχόν αλλεργίες σε τρόφιμα
  • Πάντα στο τέλος να επαναλαμβάνετε την παραγγελία
  • Ευχαριστήστε τους και πάρτε τα μενού

Η σειρά σερβιρίσματος στο τραπέζι έχει ως εξής

  • Σερβίρουμε πάντα πρώτες τις κυρίες
  • Τους μεγαλύτερους πρίν απο τους νεότερους
  • Ο επίτιμος καλεσμένος σερβίρεται πάντα πρώτος
  • Ο διοργανωτής-οικοδεσπότης πάντα τελευταίος

Σερβίρετε απο αριστερά:

  • Το πιατάκι για ψωμί
  • Συνοδευτικά πιάτα
  • Καθαρισμός και μάζεμα τραπεζιού
  • Όταν ο σερβιτόρος μοιράζει το φαγητό στους πελάτες

Σερβίρετε απο δεξιά:

  • Πιάτα
  • Ποτά
  • Παρουσίαση κρασιού/σαμπάνιας

Γενικές γνώσεις συμπεριφοράς

Προσπαθήστε να περπατάτε ήρεμα και αποφύγετε να κάνετε άσκοπες διαδρομές

Μήν μιλάτε έντονα με συναδέλφους

Μήν βιάζεστε και σε καμία περίπτωση μην τρέχετε μέσα στο εστιατόριο

Να μαζεύετε πιάτα και μαχαιροπήρουνα ΜΟΝΟ όταν έχουν τελειώσει όλοι όσοι τρώνε στο ίδιο τραπέζι

Πάντα να χρησιμοποιείτε δίσκο για να μεταφέρετε ποτήρια

Πάντα να γίνεται έλεγχος μήπως λείπουν μαχαιροπήρουνα μεταξύ των γευμάτων

Να καθαρίζετε το τραπέζι απο τα ψίχουλα

Να μαζεύονται περιττά ποτήρια απο το τραπέζι εκτός του νερού που πρέπει να μένουν μέχρι το τέλος

FnBpedia Team

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

Αίτια ατυχημάτων εργασίας

  • Έλλειψη συνειδητοποίησης του κινδύνου
  • Απροσεξία
  • Βιασύνη
  • Τεμπελιά
  • Αγνόηση των κανόνων ασφαλείας
  • Απερισκεψία

Βασικοί κανόνες για την αποφυγή ατυχημάτων

  • Όταν χυθεί κάτι καθαρίστε το αμέσως για να μην γλυστρίσει κάποιος και πέσει
  • Περπατάτε πάντα απο την δεξιά πλευρά του διαδρόμου
  • Κρατήστε ελεύθερες τις εξόδους και τους διαδρόμους
  • Όταν σερβίρετε κάτι καυτό να ενημερώνετε απευθείας τον πελάτη
  • Μήν καταναλώνετε αλκοόλ κατά την διάρκεια της εργασίας σας
  • Όταν πλησιάζετε κάποιον που σας έχει πλάτη να ενημερώνετε πως είστε απο πίσω
FnBpedia Team

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!

Παρά το ότι ακολουθείτε όλους τους κανόνες ασφαλείας κανείς δεν μπορεί να είναι εντελώς ασφαλής απο ατυχήματα όλη την ώρα. Είναι σημαντικό να είστε προετοιμασμένοι και να μην πανικοβληθείτε καθώς ο πανικός απλώς θα περιπλέξει τα πράγματα.

Αύξησε την επιθυμία σου για μάθηση
Increase you learning desire
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Βελτίωσε τα αδύνατα σημεία σου
Improve your weaknesses
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Να δέχεσαι την κριτική
Be open to criticism
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Διαχειρίσου την ενέργειά σου
Manage your energy levels
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Συνδύασε την δημιουργικότητα με αποτελέσματα
Combine creativity with results
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Source: 150 management tips – Harvard Business Review
Καλλιέργησε την ικανότητα του εγκεφάλου σου να προβλέπει
Teach your brain to predict and prevent
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Να έχεις αυτοπεποίθηση αλλά όχι απόλυτη σιγουριά
Be confident, but not strictly sure
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Εξάλειψε τους νοητικoύς φραγμούς σου
Eliminate your mental borders
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Πούλα τον εαυτό σου με τον σωστό τρόπο
Promote yourself with the appropriate way
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Ζήτα αύξηση μισθού
Request salary increase
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Έλεγξε το άγχος της προαγωγής
Control the promotion stress
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Να ηγείσαι με αυτοπεποίθηση
Lead with confidence
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Δώσε στους ανθρώπους σου οτι χρειάζονται
Provide to your people what they need
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Βελτίωσε την απόδοση της ομάδας σου
Improve your team’s performance
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Υποστήριξε τους ανθρώπους σου
Support your people
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Κάνε ένα δυο λαθάκια
Make one or two minor mistakes
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Να συγχωρείς αλλά να μην ξεχνάς
Forgive but don’t forget
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Δημιούργησε μια κουλτούρα εμπιστοσύνης
Create a trustful culture
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Να επιλύεις τις συγκρούσεις
Solve the conflicts
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Δώσε κίνητρα για πραγματικές αλλαγές
Provide motivation for real changes
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Μην κοινοποιείς μόνο, να εξηγείς
Explain, don’t just notify
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Εστίασε στην ανάπτυξη των υπαλλήλων και δώσε εξουσία
Focus on employees’ personal development and share authorization
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Απαλλάξου από την αρνητικότητα
Get rid of negativity
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review
Πολέμα την αντίσταση στην αλλαγή
Fight for the resistance of change
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Μην αποφεύγεις το ρίσκο
Do not avoid risks
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Προετοιμάσου για μια κρίση
Be prepared for a crisis
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Αξιοποίησε αποτελεσματικότερα τις δαπάνες του μάρκετινγκ
Reclaim more sufficient your marketing costs
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Χτίσε δυνατές συνεργασίες
Build powerful collaborations
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Επένδυσε σωστά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Invest wisely at social media
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Μίλα αποτελεσματικά
Speak efficiently
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Απλοποίησε τα πράγματα
Make things simple
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review