ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ

ΗΘΙΚΑ ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ

Ηθικά διλήμματα ξεπροβάλλουν καθημερινά, σε κάθε απασχόληση, είτε φιλοξενείας, επισιτισμού, ιδιωτικού τομέα, δημοσίου, γενικά σε όλες τις επαγγελματικές εκφάνσεις. Το ευχάριστο είναι ότι αυτά μπορούν να χειριστούν, ούτως ώστε να περιοριστούν, δημιουργώντας ένα καλύτερο περιβάλλον με εμφανή σημεία διαχείρισης, παρά γκρίζες ζώνες αμφισβήτησης.
Περισσότερα στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.ethicaladvocate.com/5-things-can-implement-overcome-ethical-challenges-restaurant/ 

Πηγή: ethicaladvocate.com

ΑΥΞΗΣΗ ΚΕΡΔΩΝ

Όλες οι επιχειρήσεις ανεξαρτήτου τομέα και εξειδίκευσης, αποσκοπούν στην αύξηση κερδών. Παρακάτω θα δούμε τις βασικές κινήσεις – ενέργειες με τις οποίες μπορεί κάτι τέτοιο να επιτευχθεί σε έναν χώρο εστίασης.

  • Αύξηση τιμών. Ο πιο κοινός τρόπος για να αυξήσει κάποιος τα κέρδη του. Παρ’ όλα αυτά κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει σε αντίθετα αποτελέσματα αν γίνει σε λάθος χρόνο και κάτω από λάθος συνθήκες.
  • Αύξηση πωλήσεων. Εδώ, υπάρχουν δύο τρόποι: μέσω της αύξησης της πελατειακής μάζας (κουβέρ) ή μέσω της εστιασμένης πώλησης σε είδη υπάρχοντες πελάτες.
  • Εστίαση σε είδη με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, είτε είναι φαγητά, είτε ποτά.
  • Βελτίωση της προώθησης και του μάρκετινγκ, καθώς και της διαφήμισης.
  • Ολιστική προσέγγιση υπηρεσίας. Από το καλωσόρισμα μέχρι το ξεπροβόδισμα, μια μοναδική εμπειρία.
  • Τόνωση γεύσης! Θα πρέπει η κάθε μπουκιά να μένει χαραγμένη στην μνήμη του καθενός που την δοκιμάζει.
  • Έμφαση στην παρουσίαση. Το ρητό λέει «πρώτα χορταίνει το μάτι». Στην περίπτωσή μας όμως δεν αναφερόμαστε στην ποσότητα τόσο, όσο στην καλαισθησία, αυτό που βλέπει ο πελάτης μας να είναι οπτικά άρτιο.
  • Βάρος στην ποιότητα. Τα ποιοτικά υλικά προσδίδουν άλλη γεύση σε κάθε πιάτο, κάτι που από όλες τις απόψεις κερδίζει τον πελάτη.
  • Σωστή ταχύτητα σε κάθε κίνηση και διαδικασία. Οφείλει η λειτουργία του χώρου να περιλαμβάνει τα σωστά χρονικά περιθώρια, είτε αφορά παραγγελία, είτε παράδοση φαγητού στο τραπέζι, είτε οτιδήποτε άλλο. Δεν είναι θεμιτό ούτε η καθυστέρηση, αλλά ούτε και η προγενέστερη από την ώρα της παράδοση.
  • Τήρηση σχολαστικής καθαριότητας και κανόνων υγιεινής HACCP. Ένας χώρος προσεγμένος, καθαρός εμπίπτει στην ολιστική προσέγγιση που αναφέραμε παραπάνω, αλλά και στον σχηματισμό μιας εικόνας ολοκληρωμένης και τακτικής που εμπνέει υγεία, ειδικά στις μέρες μας.
  • Σωστή επιλογή προσωπικού. Είναι σημαντικό η επιλογή προσωπικού να γίνεται με καθαρά επαγγελματικά κριτήρια, διότι μια λάθος επιλογή μπορεί να προσδώσει πολλά προβλήματα κόστους στην πορεία, από κάθε άποψη.
  • Στόχευση σε τάσεις και ευελιξία προς κάθε μορφής και κατηγορίας πελατών. Οι νέες τάσεις της υγιεινής διατροφής, καθώς και οι κλασσικές (βλ. Vegetarian) είναι πλέον απαραίτητα για να καλυφθεί όλη η γκάμα των δυνητικών πελατών.
  • Έρευνα αγοράς για προσφορές από προμηθευτές, ούτως ώστε να διατηρηθεί το χαμηλότερο δυνατό κόστος αγοράς ενός ίδιου προϊόντος, κάτι που δίνει ακόμα μεγαλύτερο περιθώριο στα κέρδη. Κάτι τέτοιο όμως απαιτεί οργάνωση κι εμπειρία, καθώς και γνώσεις της αγοράς και των κατάλληλων εταιρειών για να στηθεί με ακρίβεια και να στεφθεί με επιτυχία για να μπορέσει επίσης να οικοδομήσει θεμελιώδεις σχέσεις μεταξύ πελάτη και προμηθευτή.

Τέλος, να επισημάνουμε ότι το να επιλέξει κάποιος να προχωρήσει στο να εκπονήσει ένα εμπορικό σχέδιο και να το υλοποιήσει, καθώς και να παρακολουθεί την εξέλιξή του, από εστιατόριο μέχρι εμπορικό μαγαζί κι όχι μόνο, είναι κάτι επίπονο, χρειάζεται να θυσιαστεί χρόνος και δεν θέλει ποτέ χαλάρωση, παρά μόνο επαγρύπνηση και συνεχής τάση για εξέλιξη και μάθηση.

FnBpedia Team

ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΥ ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ

Για να μπορέσει μια επιχείρηση να θεωρηθεί βιώσιμη, οφείλει να καλύψει πολλούς τομείς διοίκησης και να τρέχει παράλληλα πολλές υποχρεώσεις. Οι αριθμοί όμως είναι πάντα αυτοί που κάνουν την διαφορά και παραθέτουν στοιχεία, τάσεις, συσχετισμούς, προβλέψεις και μια άρτια παρακολούθησή και ανάγνωσή τους μπορεί να προλάβει κακοτοπιές και να διορθώσει τυχόν λάθη. Επισημαίνεται όμως οτι οι αριθμοί και οι δείκτες πρέπει να γίνονται ανάγνωση και ανάλυση από ειδικούς σε εμπειρία και γνώση, αυτούς που μπορούν να τους εξηγήσουν και να κάνουν αυτά που δείχνουν πράξη.

Για την βιωσιμότητα λοιπόν μιας επιχείρησης, τώρα, στις μέρες μας, οφείλουν να λαμβάνονται υπόψη τα παρακάτω Critical Points που οδηγούν στην επιτυχία:

  • Παρακολούθηση αριθμών και δεικτών όπως: αριθμός κουβέρ, κατανομή κουβέρ σε οποιαδήποτε διάσπαση, μέσο έσοδο κουβέρ χωριστά για τρόφιμα και ποτά και συγκεντρωτικά, πωλήσεις ειδών, σύγκριση εσόδων πραγματικά με επιθυμητά και πολλά άλλα.
  • Social Media analysis & review. Η ανάλυση των social media είναι πλέον μια επιστήμη που βασίζεται σε δείκτες, αλγόριθμους και αριθμούς που δίνουν μια σαφή εικόνα για την επιχείρηση. Σημαντικός παράγοντας όμως είναι κι εδώ η ανάληψη της κάθε προώθησης, μάρκετινγκ, ενέργειας κλπ. να γίνεται από ειδικούς με εμπειρία και να γνωρίζει ο καθένας ότι στα πάγια έξοδά του πλέον οφείλει να συνυπολογίσει ένα κόστος προώθησης και διαφήμισης, το οποίο είναι απαραίτητο στις μέρες μας να είναι αέναο και εγκατασταθεί στα πάγια κόστη μηνός.
  • Κόστος τροφίμων και ποτών. Κατά την διάρκεια και φυσικά και πριν το οποιοδήποτε ξεκίνημα, οφείλει ο κάθε επιχειρηματίας (μικρός ή μεγάλος) να προχωρήσει σε κοστολόγηση τροφίμων, ποτών ή υπηρεσιών πολύ προσεκτικά και με μεγάλη ακρίβεια γιατί η τιμή πώλησης που πιθανόν θα καθορίζεται από αυτό να επηρεάσει πολλά. Όλα βέβαια είναι αλληλένδετα και σε συνάρτηση με την στρατηγική της κάθε επιχείρησης και θα πρέπει να είναι σταθερά και απαρέκκλιτα, τουλάχιστον μέχρι να υπάρξει κάτι που να υποδεικνύει διάθεση αλλαγών.
  • Ένας επαγγελματικός χώρος (εστιατόριο, μπαρ, καφέ, πολυχώρος κλπ) να μπορεί να παίρνει από την κάθε πάγια διαθέσιμη μονάδα επίπλου το μέγιστο σε απόδοση. Δηλαδή, θα πρέπει να λειτουργήσει έτσι ούτως ώστε να μπορεί να διαθέτει τα τραπέζια του, του μπαρ του, τα σταντ του κλπ όσο περισσότερο γίνεται για να μπορεί να έχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο έσοδο. Αυτό βέβαια είναι κάπως αντιφατικό για κάποιες περιπτώσεις, αλλά θα πρέπει να υπάρχει σαν φιλοσοφία στο μυαλό του κάθε επιχειρηματία ως βάση εκκίνησης, πάντα βέβαια με την ανάλογη κριτική σκέψη ανά περίσταση.
  • Τέλος ο αριθμός προσωπικού είναι πολύ βασικός παράγοντας, δίνοντας την δυνατότητα να εξοικονομηθούν χρήματα σε περιπτωσης άσκοπης ύπαρξης, αλλά και το πιο σημαντικό να είναι ο αριθμός ικανός και αρκετός να προσδώσει την ποιότητα των υπηρεσιών που ο κάθε επιχειρηματίας κρίνει αναγκαία. Θα πρέπει λοιπόν να υπάρχει ευελιξία στον συγκεκριμένο τομέα, όπως και στους παραπάνω παράγοντες επιρροής της επιτυχίας.

FnBpedia Team

Το λεγόμενο cross-functional management είναι αυτό το οποίο αναφέρεται στο άρθρο που σας παρουσιάζουμε. Είναι απόλυτα φυσιολογικό ένας ικανός μάνατζερ να θέλει να αναρριχηθεί στην ιεραρχία και προσωπική αλλά και για επαγγελματική ικανοποίηση. Επίσης, το να μπορείς να εναλλάσεις μάνατζερ σε διάφορους ρόλους, φαίνεται από έρευνες ιδιατέρως αποτελεσματικό. Το να χτιστεί μια τετοια κουλτούρα εναλλαγής θέσεων χρειάζεται χρόνος αλλά με τρομερά αποτελέσματα αφόσον γίνει πράξη. Πολλά περισσότερα και αναλυτικότερα στο παρακάτω άρθρο του HBR.
Δείτε το μέσω του λινκ:

https://hbr.org/2021/08/let-your-top-performers-move-around-the-company

Πηγή: hrb.org

Κάθε επιχείρηση η οποία έχει σαν στόχο την δημιουργια κερδών, οφείλει να γνωρίζει ποιο είναι το νεκρό της σημείο. Το σημείο δηλαδή από το οποίο και μετέπειτα δημιουργεί κέρδη. Εννοιολογικά στην γλώσσα των επιχειρήσεων, το νεκρό σημείο του κύκλου εργασιών μιας επιχείρησης ονομάζεται το σημείο στο οποίο η επιχείρηση ισορροπεί με το σταθερό και το μεταβλητό κόστος και από εκεί κι έπειτα καταγράφει κέρδη.
Δείτε στο παρακάτω λινκ πως αναλυτικά υπολογίζεται:

https://www.factorfinders.com/startups/how-to-complete-a-breakeven-analysis

Αύξησε την επιθυμία σου για μάθηση
Increase you learning desire
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Βελτίωσε τα αδύνατα σημεία σου
Improve your weaknesses
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Να δέχεσαι την κριτική
Be open to criticism
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Διαχειρίσου την ενέργειά σου
Manage your energy levels
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Συνδύασε την δημιουργικότητα με αποτελέσματα
Combine creativity with results
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Source: 150 management tips – Harvard Business Review
Καλλιέργησε την ικανότητα του εγκεφάλου σου να προβλέπει
Teach your brain to predict and prevent
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Να έχεις αυτοπεποίθηση αλλά όχι απόλυτη σιγουριά
Be confident, but not strictly sure
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Εξάλειψε τους νοητικoύς φραγμούς σου
Eliminate your mental borders
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Πούλα τον εαυτό σου με τον σωστό τρόπο
Promote yourself with the appropriate way
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Ζήτα αύξηση μισθού
Request salary increase
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Έλεγξε το άγχος της προαγωγής
Control the promotion stress
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Να ηγείσαι με αυτοπεποίθηση
Lead with confidence
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Δώσε στους ανθρώπους σου οτι χρειάζονται
Provide to your people what they need
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Βελτίωσε την απόδοση της ομάδας σου
Improve your team’s performance
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Υποστήριξε τους ανθρώπους σου
Support your people
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Κάνε ένα δυο λαθάκια
Make one or two minor mistakes
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Να συγχωρείς αλλά να μην ξεχνάς
Forgive but don’t forget
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Δημιούργησε μια κουλτούρα εμπιστοσύνης
Create a trustful culture
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Να επιλύεις τις συγκρούσεις
Solve the conflicts
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Δώσε κίνητρα για πραγματικές αλλαγές
Provide motivation for real changes
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Μην κοινοποιείς μόνο, να εξηγείς
Explain, don’t just notify
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Εστίασε στην ανάπτυξη των υπαλλήλων και δώσε εξουσία
Focus on employees’ personal development and share authorization
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Απαλλάξου από την αρνητικότητα
Get rid of negativity
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review
Πολέμα την αντίσταση στην αλλαγή
Fight for the resistance of change
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Μην αποφεύγεις το ρίσκο
Do not avoid risks
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Προετοιμάσου για μια κρίση
Be prepared for a crisis
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Αξιοποίησε αποτελεσματικότερα τις δαπάνες του μάρκετινγκ
Reclaim more sufficient your marketing costs
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Χτίσε δυνατές συνεργασίες
Build powerful collaborations
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Επένδυσε σωστά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Invest wisely at social media
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Μίλα αποτελεσματικά
Speak efficiently
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review

Απλοποίησε τα πράγματα
Make things simple
Πηγή: 150 συμβουλές για σωστό μάνατζμεντ – Harvard Business Review
Source: 150 management tips – Harvard Business Review